5 redenen voor de horeca om met single origin koffie aan de slag te gaan

In de vorige blog gaven we al aan dat wijn het pad heeft vrijgemaakt voor single origin koffie in de horeca. Maar waarom moet u als horecaondernemer of barista hier nu eigenlijk mee aan de slag? Wij hebben de belangrijkste 5 redenen op een rij gezet:

1. Creëer de ultieme koffiebeleving
Met single origin koffiesoorten geeft u uw klant de ultieme koffiebeleving. Door leuke weetjes en feitjes over de specifieke koffiesoort te delen met de gasten, gaan ze u zien als autoriteit op koffiegebied en ontstaat mond-tot-mond reclame!

2. De consument verwacht steeds meer
De consument drinkt thuis steeds betere en mooiere koffiesoorten en verwacht dezelfde en het liefst zelfs een betere kwaliteit in de horeca. Zorg daarom dat u deze verwachting overtreft.

3. Een verhaal achter het product verkoopt beter
Met een bijzonder verhaal achter de koffie smaakt de koffie beter en voegt u een dimensie aan de smaakbeleving toe. Uit onderzoek blijkt dan ook: producten met een uitgebreide omschrijving op de menukaart verkopen automatisch beter.

4. Onderscheid uzelf van retail en andere horeca
Naast alle bestaande en nieuwe horeca, starten ook steeds meer winkels met de verkoop van koffie. Het is dan daarom belangrijk dat uw concept onderscheidend is. Waarom zou men bij u koffie moeten drinken? Omdat u altijd heerlijke, nieuwe specials op de molens heeft en hier vol passie over kan vertellen.

5. Single origins zijn ideaal voor slow coffee
Een andere mooie manier om uw gasten te blijven verrassen is het werken met slow coffee. Single origin koffie leen zich perfect voor het werken met slow coffee, omdat de karakteristieke smaken van elke origin hiermee nóg beter tot z’n recht komen.

Wilt u graag eens met ons in gesprek over ons nieuwe single origin koffieconcept BEST COLLECT? Neem contact met ons op en wij denken graag met u mee!