Ontdek
het nieuwe
design

Het is tijd voor wat nieuws! Een nieuwe verpakking met een opvallend en kleurrijk design dat de natuurlijke herkomst van koffie én de persoonlijke verbinding in de keten symboliseert.

Bekijk de video

Levendige illustraties

Het eigentijdse design bevat kleurrijke, organische vormen van de planten, bloesem en bessen die de basis vormen van onze koffie. Eerlijke koffie. Die niet inboet op kwaliteit. Wij geloven namelijk dat je alleen écht goede koffie kan maken als het hele proces van koffie maken goed is.

Persoonlijke verbinding

De handen in het artwork staan symbool voor onze persoonlijke benadering en samenwerking in de koffieketen. Wij volgen niet de mainstream, maar werken op onze eigen unieke manier. Niet gedreven door winst, maar door betrokkenheid. Door een hechte band met al onze partners in het hele koffieproces. Want alleen samen maken we koffie anders.

 

Krachtiger
Kleurrijker

We kiezen voor een uitgesproken design om ons merkverhaal kracht bij te zetten. Met het nieuwe design willen we opvallen en het voortouw nemen om onze boodschap “het is tijd voor andere koffie” verder uit te dragen.

Ontdek ons verhaal

 

Het is
tijd voor
andere
koffie

Naast de praktische eigenschappen van de koffie, deelt de verpakking ook onze visie en ambities. We richten ons op 3 impactpijlers: Eerlijk, klimaatpositief en afvalvrij. Op weg naar een toekomstbestendige koffieketen. Iets waar jij via elke kop koffie aan bijdraagt.

Leer jouw
koffie kennen

Het nieuwe etiket toont niet alleen duidelijk de naam van de koffie, maar vertelt ook iets over de koffie. Zo lees je hier meer over de landen van oorsprong, intensiteit, het klimaataspect en de keurmerken. Al onze koffies hebben iets gemeen. Ze zijn eerlijk, van koffiebes tot koffiekopje. Ze zijn voorzien van het Fairtrade-keurmerk, het BIO-keurmerk of het Rainforest Alliance keurmerk.

Designed by:
Nick Liefhebber

Het design is ontworpen door Nick Liefhebber. Nick maakt gedurfde, grappige en kleurrijke illustraties, geïnspireerd door patronen en ritmes. Elk verhaal is uniek, zo ook elk werk.

Nick: “De blikvangers van de nieuwe Peeze identiteit zijn kleurrijke illustraties waarin mensen en de natuur in elkaar op gaan. Dat waar Peeze voor staat, goede koffie maken die eerlijk geproduceerd is en goed is voor de wereld waarin we leven. De mensenhanden temidden van de bloeiende koffieplanten verbinden, schudden elkaar de hand en ontmoeten, ze vormen een keten. De illustraties zijn collages opgebouwd uit papier gesneden vormen. De kleine imperfecties en grove randen dragen bij aan de organische uitstraling. Naast illustraties is er ook een uniek lettertype ontworpen, opvallend, uniek en speels.”