6. Kwaliteit boven kwantiteitÂ
Door stijgende koffieprijzen en een bredere bewustwording over duurzaamheid kiezen consumenten in 2025 vaker voor kwaliteit boven kwantiteit. Ze investeren liever in minder, maar betere koffie en waarderen het verhaal achter hun kopje koffie. Begrippen zoals ‘single origin’, ‘direct trade’ en ‘microlots’ worden steeds bekender, en consumenten leren meer over de herkomst en het proces van de bonen die ze drinken. Koffie is dus niet langer een eenvoudige dagelijkse drank, maar een genietmoment waarvoor we graag wat meer betalen.
7. Een nieuwe rol voor koffie op kantoor
De trend van kwaliteit boven kwantiteit zie je ook terug bij koffie op kantoor. Waar de focus vroeger lag op snelheid en efficiëntie, ligt de nadruk nu op hoogwaardige koffie en het sociale aspect. Koffiecorners met barista’s worden steeds populairder in bedrijfsomgevingen. Ze worden gebruikt als ontmoetingsplek voor medewerkers om te vergaderen of om simpelweg even te ontspannen.
Mocht je nog inspiratie nodig hebben voor een mooie koffiecorner op kantoor, dan hebben we daar een leuke inspiratieblog voor geschreven. Lees meer