Teal Sand

Nieuw leiderschap koffiebranderij Peeze

In 2022 gaan we met ons bedrijf een nieuwe fase in, niet alleen met de aangescherpte merkmissie en nieuwe (verpakkings)uitstraling, maar ook onder leiding van Ć©Ć©n algemeen directeur: Myriam Lufting. We vertellen je hier graag meer over.

Veronie Jansen
16 december 2021

Myriam Lufting en Timmo Terpstra hebben afgelopen jaren gezamenlijk de directie gevormd. Beide zijn reeds lange tijd in verschillende rollen verbonden aan Peeze en hebben samen gebouwd aan een mooie solide basis van ons bedrijf met mooie koffie- en theeconcepten. Het waarborgen van de continuĆÆteit van onze branderij, die volgend jaar 143 jaar bestaat, blijft altijd voorop staan.

Vanaf 1 januari 2022 wordt Myriam Lufting algemeen directeur en hiermee verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering van Peeze. Dit betekent dat Timmo Terpstra het stokje volledig aan haar overdraagt.

ā€˜Na 17 jaar directeurschap is het tijd voor nieuw leiderschap. Ik heb het volste vertrouwen in Myriam en draag met een gerust gevoel mijn taken over. Zij staat klaar om Peeze te begeleiden naar een nieuwe fase van ons bedrijf en te bouwen aan de missie om van eerlijke koffie de norm te makenā€™, aldus Timmo Terpstra.

Timmo heeft zich jarenlang vol passie voor de duurzame ambities van Peeze ingezet. Hij heeft als aanjager aan het begin gestaan van diverse innovatieve projecten zoals de ontwikkeling van composteerbare koffiecups, andere verpakkingsvormen en meest recent een actieve rol gespeeld bij het onderzoek naar de echte prijs van koffie. Timmo blijft als aandeelhouder en sparringpartner betrokken bij ons bedrijf.

ā€˜De wereld verandert en voor de koffiemarkt geldt hetzelfde. We moeten zaken anders gaan doen. Het is zeker een uitdagende tijd, maar ik heb veel zin om samen met het hele Peeze Team deze transitie door te maken naar Ć©cht eerlijke koffie, zonder concessies te doen aan onze kwaliteit of serviceā€™, aldus Myriam Lufting.

Voor onze relaties zal door deze directiewijziging niet veel veranderen. Persoonlijke service blijft een van de belangrijkste pijlers en wordt gevormd door een team van servicemedewerkers, (key)-accountmanagers en sales support.